facebook

ДепартаментТелекомуникации

Особености на телевизионния мениджмънт

3_184x250_fit_478b24840a

Особености на телевизионния мениджмънт

Драганов, Иво. - [София] : Валентин Траянов, 2011

Научни и учебни издания

Иво Драганов работи в системата на филмовото производство и разпространение от 1972 г., а от 1992 г. и в областта на телевизията. Завършил е кинознание във ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов". Бил е организатор и директор на продукция в Студия за игрални филми „Бояна", програматор на филми в националната мрежа от кината „Култура", редактор и сценарист в Студия за научнопопулярни и документални филми „Време", редактор на филми в Студия за игрални филми „Бояна" и Студия за телевизионни филми „Екран", зам.-директор на Българската национална филмотека. През 1992 г. с Дончо Папазов въвеждат продуцентската система за телевизионно филмопроизводство в Българската национална телевизия. Програмен директор на Канал 1 на БНТ, представител на БНТ в програмния комитет на EBU, член и секретар на НСРТ, директор в телевизия Европа и ББТ. Автор на статии, на сценарии за документални филми и на радио-пиеси. Преподава лицензиране, регулиране, програмиране, управление и бизнес планиране на електронни медии в НБУ и НАТФИЗ, доктор по кино, кинознание и телевизия. Член е на Съюза на българските филмови дейци.


В много добре балансиран стил, който съдържа едновременно научно спокойствие и академизъм и публицистична лекота в споровете, авторът ни въвежда в проблемите, предизвикани от рязкото преминаване към пазарните условия през 90-те години. Той показва не само естетическите промени, но и икономическите ползи, посочвайки че телевизиите у нас са реализирали приходи от над 1 млрд. евро. С това той завършва разговора и спора с евентуалните си опоненти на тема: Нужен ли е специфичен мениджмънт в една телевизия? Разбира се - ако в тази индустрия се въртят такива средства, тя не може да се остави на самотек.
Проф. Любомир Халачев д.и.


Иво Драганов извежда особеностите на управление на телевизията като мениджмънт в условия на перманентна промяна; високо повишаване на коефициентите на неизвестност и форма на управление на вкусове и нагласи. Той не се страхува да разгледа и въпроса за манипулацията и сугестията на определени медии, които поставят лични, партийни, политически и икономически интереси над обществените. Всичко това определя и гледната точка на неговата теза - нужно ли е специално познание на телевизионния мениджмънт като особен вид управлениe.
Доц. д-р Иван Богомилов