facebook

ДепартаментТелекомуникации

Четвъртата възможност - университетска телевизия

korica-predna_184x250_fit_478b24840a

Четвъртата възможност - университетска телевизия

Иво Драганов, Издателство на Нов български университет, 2017

Научни и учебни издания

През 1989 г. е либерализиран телевизионният пазар в Европа. Задължителен стана моделът на обществената телевизия по практиката на ВВС. Ключови понятия бяха редакционна и финансова независимост. За втори модел европейските експерти ползват опита на САЩ. От него са взаимствани регулацията на електронни медии и пазара на комерсиални телевизии. Държавната телевизия бе третия модел, който бе отречен и забранен в държавите от ЕС. Двадесет и седем години по-късно разочарованията са големи. С изключение на четири държави - Англия, Ирландия, Швеция и Естония - масово правителствата продължават да заобикалят по различни начини утвърдените принципи за независимост и свобода на словото. Какво да се прави? Промяна в телевизионния пейзаж би могло да има в България, само като се появи като замисъл, смисъл и философия, друг модел телевизия - университетската телевизия. Това ще бъде четвъртата възможност за обществото да получи гражданска медия.

 

ISBN 978-954-535-975-0